Predstavljanje knjige Zlatka Kramarića "Jugoslavenska ideja u kontekstu postkolonijalne kritike"

Predstavljanje će se održati danas 5. prosinca 2014. godine u Klubu knjižare Nova (Trg Ante Starčevića 4) s početkom u 19 sati.

Klub knjižare Nova i Meandarmedia predstavljanju knjigu Zlatka Kramarića "Jugoslavenska ideja u kontekstu postkolonijalne ideje". Na predstavljanju knjige osim autora prof.dr.sc. Zlatka Kramarića sudjelovati će prof.dr.sc. Josip Vrbošić, doc.dr.sc. Ivana Žužul i urednik Branko Čegec.

"Knjiga Jugoslavenska ideja u kontekstu postkolonijalne kritike polazi od činjenice da je ideja jugoslavenstva uvelike obilježila oblikovanje kulturnih identiteta na ovim prostorima. Upuštajući se u rekonstruiranje te ideje, Kramarić je itekako svjestan problema vjerodostojnosti njezina domišljanja. Poput svake druge povijesne ili kulturne traume, suočavanje s jugoslavenstvom ipak je nužno za analizu suvremenih, počesto promašenih, pokušaja liberalizacije društva. U tu svrhu Kramarić propituje učinke diskurzivnih konstrukcija ideje jugoslavenstva ili njezine drugosti, ali rezultate svojeg čitanja ovjerava konkretnim materijalnim okolnostima koje su obilježile naprimjer komunistički režim ili hrvatsko proljeće. U dosluhu s različitim misliocima (Lyotard, Brubaker, Derrida, Bhabha), disciplinama i teorijskim uvidima (postkolonijalna kritika, kulturalna antropologija, postrukturalizam, psihoanaliza), Kramarić nas svojim esejistički zavodljivim stilom, prožetim življenom kulturom, upozorava na pogubne posljedice odgađanja kritičkog promišljanja ideje jugoslavenstva koja je iznimno važna za uspostavu postjugoslavenskih prostora", kaže se u najavi predstavljanja Karamarićeve knjige.